Roland ten Broeke

Directeur AB

Een nieuw tijdperk, hoe ervaart Roland ten Broeke, directeur AB, de cultuur binnen AB?

Waar kom je vandaan en hoe ken je AB?

Op 1 september 2019 brak voor mij een nieuw tijdperk aan. Ik had ruim 23 jaar gewerkt voor een fantastisch IT bedrijf dat twee jaar daarvoor door een internationaal Frans concern was overgenomen. AB kende ik op afstand al ruim 20 jaar en de sterke focus op de maakindustrie en verder niks, sprak mij altijd aan en vond ik, zeker in het Exact ecosysteem, een unique selling point. Less is more of focus aanbrengen betekent ook de taal leren spreken en weten waar het in de wereld van de klant over gaat.

Nadat ik het besluit had genomen om bij mijn vorige werkgever te vertrekken, ben ik goed gaan nadenken over wat ik zou willen doen en vooral waar ik dat zou willen gaan doen. Meerdere externe partijen en personen die ik sprak adviseerden mij in elk geval te kiezen voor een private, middelgrote onderneming. Via een oud collega die reeds haar weg naar AB had gevonden, kwam ik in gesprek met Nico (DGA binnen AB). En de visie en cultuur die hij ten toneel spreidde sprak mij aan en voelde voor mij als “thuiskomen”. Afijn de klik was snel gemaakt, ook met meerdere andere toekomstige collega’s en zie daar, het eerste jaar is omgevlogen.

We zijn nu ruim een jaar verder, zijn je verwachtingen waarheid geworden?

Maar klopte het gevoel van ruim een jaar geleden met de beleving die ik nu dagelijks ervaar? Want het kiezen voor een bedrijf is, als je het mij vraagt, niet iets dat je elk jaar of om de paar jaar opnieuw wilt doen. Loyaliteit, commitment en betrokkenheid staan bij mij hoog in het vaandel. En ik kan uit de grond van mijn hart zeggen dat mijn verwachtingen van en binnen AB voor meer dan 100% zijn waargemaakt.

AB is gewoon een ontzettend leuk, financieel gezond en ambitieus bedrijf. Iedereen is bereid om elkaar een handje te helpen, ook als het gaat om taken die niet direct op het eigen terrein liggen. Uniek voor AB ten opzichte van andere IT bedrijven is de hoeveelheid vrijheid die medewerkers krijgen, de inbreng die gegeven kan en mag worden, de waardering en beloning die gegeven wordt. De klanten die wij mogen bedienen zijn veelal prachtige middelgrote bedrijven. Wat maken we in Nederland toch mooie dingen, iets waar we meer trots op mogen zijn!

De inhoudelijke kennis en kunde van de maakindustrie van de gemiddelde AB’er ligt erg hoog, dus als je bij ons komt werken en je hebt deze kennis nog niet in je portfolio, dan mag je deze kennis gaan opdoen. We werken hard en helpen elkaar waar nodig! Je staat niet alleen, we doen het samen omdat we altijd gaan voor de slimste en beste oplossing voor onze klanten en dat kan alleen maar met toppers aan boord die net dat stapje extra willen zetten. Niet voor niets is sinds kort onze payoff, Bright people, smart solutions. En daar sluit ik me graag bij aan.

Ben je geïnteresseerd geraakt na het lezen van mijn blog? Ik sta altijd open voor het drinken van een kopje versgemalen bonenkoffie, cappuccino of thee! Bel gerust.

Vragen? Neem contact op met Roland ten Broeke!
Roland ten Broeke
Commercieel Directeur "We helpen onze klanten graag écht verder. Niet alleen door ze te automatiseren, maar door een complete effectiviteitsslag. Maak vrijblijvend een afspraak en wij komen bij u langs om de mogelijkheden met u te bespreken."

Solliciteer nu bij AB!

Laat hieronder je gegevens achter en motiveer waarom jij een AB-er wilt worden.
  • CV
  • Motivatie